söndag 2 mars 2008

Vackert ljus...


Ni som läser min blogg med jämna mellanrum känner till att jag snokar och spanar en hel del bland all inredning som finns till försäljning. Mitt senaste lilla stalker-victim är denna lilla vackra sak, cylinder light från designhouse stockholm. Vid första anblicken tyckte jag inte att den var så värst speciell, men ju mer jag vilar ögonen på den, desto mer trivs jag i dess närvaro. När man eldar sitt lilla värmeljus återspeglas lågans sken i locket, och detta borde ge en mysfaktor att räkna med! Men denna lilla lågmälda pjäs bör placeras med vördnad så att den kommer till sin rätt, exempelvis på nattduksbordet eller som solitär på en mindre stimmig yta. Dock är priset, runt femhundralappen får man pynta om man vill elda värmeljus med stil, lite högt för att jag ska kunna springa hals över huvud och skaffa mig en direkt. Får nog spana, fingra och stalka lite till, innan den blir min. Vi har ju hela livet framför oss, vi två...

Inga kommentarer: