tisdag 4 november 2008

Bär smart!



Jag har länge haft ett litet projekt på gång. Vid de tillfällen jag befinner mig i färd med att betala i en butik ber jag alltid att inte få någon plastpåse till min vara. Ärligt talat, hur många onödiga plastpåsar har man inte hemma. Om jag köper ett paket strumpbyxor och får det i en påse i samma storlek som ett halvt A4, vad ska jag med den till? Till en början kånkade jag runt med mina nyinköpta persedlar i min väska, men det känns inte som att det funkar i längden, och för några veckor sedan kom jag att tänka på en liten shoppingpåse som min vän på Ellmania bär med sig i sin handväska. Så jag köpte mig en likadan, å så himla smidig den är! Det kommer i ett litet tygfordral, så när den inte används tar den verkligen inte stor plats. Just den som jag har är från riesenthel och kostar kring femtiolappen, jag hittade min på akademibokhandeln.

Inga kommentarer: