måndag 2 juni 2008

Saxifraga, en askungesaga


Som ni säkert kommer ihåg så planterade jag en vit saxifraga i en liten skreva mellan stenarna på uteplatsen, och där hoppades jag att den skulle frodas och leva ett rikt och lyckligt liv. Nu blev det inte alls så, och den lilla plantan började tyna bort mer och mer och se riktigt medtagen ut. Så därför bestämde jag mig för att ge upp min dröm och flytta det lilla livet. Jag blötte ner den ordentligt, klippte av alla vissna blommor och planterade den i min stora rabatt. Nu har den på bara några dagar repat sig rejält och ser nu ut att trivas ordentligt, med många nya knoppar på gång.
I skrevan har jag nu petat ner några buskkrassefrön som jag hade över. Jag la också dit lite fräsch jord, så jag hoppas att detta blir bra. Något måste ju kunna växa där!

Inga kommentarer: