onsdag 6 februari 2008

Swedish Grace



Eftersom jag numera kan titulera mig blodgivare kan jag också stoltsera med mitt första exemplar av temuggen från Rörstrands serie Swedish Grace. Detta är verkligen en av mina favoritserviser, och om jag inte redan hade en servis från Rörstrand skulle jag mycket väl kunna tänka mig att samla på den.
Varje gång jag väljer att ge mitt blod till bättre behövande kommer jag belönas med denna vackra pjäs. Sakta men säkert kan min teservis ta form. När denna är fulländad kan jag välja att få med mig en skål hem från samma serie.
Samlandet kan börja!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hej Linnéa!
Vi sitter och diskuterar "Swedish Grace", jag och Emmie. Hon tror inte på mig när jag säger att man får delar av servisen när man lämnar blod. Min fråga är: Hur ofta får man lämna blod och får man en kopp per gång? Kan man välja färg? Emmie blev lite girig...

Lisa

Linnéa sa...

Tjena Halmstabor!
Det är otroligt men sant, man får faktiskt (om man vill) en del av servisen som tack för blodet man lämnar. Man kan också välja trisslott eller tshirts eller lite annat. Men åter till servisen. Man kan välja mellan temuggen utan öra som jag hade på bilden eller skålen som rymmer 3dl och finns på hemsidan. Man har tre färger att välja mellan, beige (som jag har), ljusgrå (fast ser mer blå ut) och slutligen en färg som närmast kan beskrivas som tretaktsblå, som av självklara skäl inte valdes av mig. Kvinnor får lämna 3 ggr per år, män 4. Så det är bara att motivera sambon också, så börjar servisen snart ta form! Kram på er!

Ellmania sa...

Men så sympatiskt och motiverande med Swedish Grace-belöning! Det lär väl dock dröja ett tag tills man åderlåtit sig till en hel servis, men skam den som ger sig ;)Kram E