söndag 3 februari 2008

Vårtecken!

Sedan vi flyttade in här uppe på höjden så har jag med spänning sett framemot våren, och de lökar som eventuellt kommer sticka upp ur myllan. Man vet ju inte hur det är i en trädgård till en hyresrätt, chansen är ju inte så stor att någon har bemödat sig att inhandla lökar och påta ner i jorden, och ej heller att hyresvärden inser värdet i en sådan investering och öppnar plånboken.
Men idag upptäckte jag till min stora lycka att det kikar upp blad av både det ena och det andra ur gräsmattan utanför vårt sovrumsfönster. Jag och mina systrar kunde peka ut krokus, påskilja och något som kan vara pärlhyacint men också möjligtvis scilla, jag är ingen vidare fena på gröna blad från lökväxter. Nu har jag varit tvungen att kika ut flera gånger idag bara för att hitta fler och fler små blad. Nu känns våren genast mycket närmare, och jag lovar att återkomma med bilder på blomsterprakten!

Inga kommentarer: