söndag 6 april 2008

Bytarsöndag!






Äntligen har det skett. Jag kan känna mig nöjd över att ha kommit på en idé, grunnat på den en smula och sedan förverkligat den. Jag talar förstås om min pocketbytaridé, som jag dryftade första gången här på bloggen förra året.
Eftersom vi har én del bokmalar i vår bekantskapskrets blev denna idé blev genast väl mottagen, och det var många som såg mycket fram emot detta event.
Trots att jag gärna svänger ihop en liten brunch till många personas tog jag steg tillbaka och arrangerade ett knytkalas istället. På menyn hamnade således bland annat romtårta, smoothies, smördegsrullar, ostbricka, fruktsallad med glass OCH grädde, scones och rulltårta.
130 böcker bytte ägare, och det blev många goda boktips (na-ni-na-ni-naniaaa...) och trevliga diskussioner. Nu har alla vänt hemåt igen med nya böcker att förkovra sig i, och vi bestämde redan nu att nästa bytarträff ska ske någon gång i september. På den ena bilden ser ni min och sambons bokskörd. Måste sätta igång med min läsning genast!

Inga kommentarer: