måndag 21 april 2008

Premiär



Igår var det dags. Gräset har växt ordentligt i värmen och igår skulle det av och bort. Med beslutsamhet och pur glädje störde jag lugnet här på höjden i hela 45 minuter med min handjagare. Resultatet blev gräsklipp till mina rabarber och min ros, och också en slät och vacker gräsmatta. Dock finns det lite smolk i min glädjebägare i form av krokusar som trots att de hade sina glansdagar för några månader sedan fortsätter att ta upp plats i min gräsmatta. Trots att det är frestande att bara köra rakt över dem är detta ingen bra idé, då de i så fall inte kommer upp nästa år. Rätt tidpunkt för att klippa bort lökväxterna är ungefär vid midsommar. Så jag har många knixande och trixande gräsklippningar framför mig. Nåja. Det blir ju fint iallafall.

Inga kommentarer: