söndag 6 juli 2008

Caracoles de asesino...


Jag ska inte klaga över regnet, men nu är de verkligen tillbaka, och fast beslutna om att ta igen vad de har missat.
Första anhalt: Min tagetes...
Hittade en jättestor som jag först trodde var en pantersnigel (helt ofarlig), men efter att ha tittat på lite bilder på nätet drog jag slutsatsen att det bara var dödarsnigel som fulspelade som panter, och därför fick den också stryka med. Moahaha!!! De kanske är glupska mördare, men jag är större! Och beväpnad.
För er som undrar hur pantersnigeln ser ut, så får ni en liten bild som jag har hittat på odla.nu.
En riktig skönhet i jämförelse med de spanska klåparna, eller hur?

1 kommentar:

mamamekko sa...

Vad kul att du gillade min blogg!
Ja jag är nöjd med mattan, var lite tveksam när jag packade upp den,men väl på plats blev den jättebra!
Kram