onsdag 24 mars 2010

Brunch


Jag är inte en av de bloggare som babblar på om poänglösa och ointressanta cafébesök med den och den väninnan, men jag tror ändå på att dela med mig av mina tips så att ni som kört fast i vardagen får erat lystmäte. Så, mitt första tips är Ethels i Göteborg. Högst upp på Linnégatan ligger detta mysiga café med en riktigt god och trevlig brunch. Att stå och köa på en slö buffé känns inte så värt pengarna, och därför slår jag ett slag för allt-i-ett-brunchen, i detta fall byggd på höjden! Förutom det ni ser på bilden så ingår en kopp kaffe/te och antingen äggröra med bacon eller yogurt med honung och frukt. Smaskigt!
Dock ska jag komma med en liten varning. Tro för allt i världen inte att du som gäst kan lättvindligt strosa in och slå dig ner vid valfritt bord, på helgerna är det personalen som talar om för dig om och var du får sitta. För er som är bekanta med Seinfeld och har sett avsnittet med the soup-nazi kan förstå vad jag menar. Över huvudtaget är personalen dryg och otrevlig, men när man väl har satt sig med sitt dignande torn av goda saker till frukost glömmer man detta!

I am not one of those bloggers who babbles on about pointless and uninteresting coffees and coffeedates with friends A and B, but I still believe that helpful tips are valuable, especially for those of you who are stuck in the daily rut and need some new input. So, my first tip is Ethels in Gothenburg. All they way up on Linnégatan, close to Linnéplatsen, is this charming café with a really nice and well-tasting brunch. Standing in line queueing for some tired old buffé is not really worth the money, so I hereby cast my vote for the bundle-brunch, in this case a three-storey one! Except for what you see in the photo there is also a cup of coffee/tea included and a choice of either bacon and eggs or yogurt with honey and berries. Delish!
However, I need to put in a little warning. Dont dare to think that you as a paying customer just can stroll in and have a seat at any table of your preference, in the weekends its the staff telling you if and where you may sit. Those of you who are familiar with Seinfeld and have seen the episode with the soup nazi understand what I mean. All in all is the behaviour of the staff quite rude and unpolite, but when you are finally seated and have your tower of goodies infront of you its long forgotten!

Photo:http://ethels.se

Inga kommentarer: