fredag 12 februari 2010

Luvor


Ni är alla mycket medvetna om det lager av snö som har täckt Sverige de senaste veckorna. Personligen är jag ett stort fan, är dock inte lika förtjust i den blankis som döljer sig under snön, eller som i vissa fall helt ogenerat visar sig och riskerar livhanken på alla som försöker hålla sig uprätta på väg till bussen, soptunnan eller morgonyogan. Alla som har råkat ut för detta, upp med en hand.
Jaja, nog om det. Vi kan ju det här nu, Sverige är ju som bekant ett relativt nordligt land.
För att celebrera julens högtid har en av mina grannar smyckat rosbusken utanför med guldkulor. Hu så smaklöst tänker ni, men jag tyckte att det var ett mycket beundransvärt initiativ, och jag sitter redan och klurar på en trapplapp som hyllning till detta. Följdaktligen, under det ymniga snövädret samlades dessa underkylda droppar även på dessa kulor, och formade sig till små luvor. Detta fick mig att le varje gång jag såg det, och jag var bara tvungen att skriva om det och visa er.

Inga kommentarer: