söndag 2 mars 2008

Ärad vare bloggen!

En av fördelarna med att ha en egen blogg är att man kan skriva så gott som vad man vill om vad som helst. Därför tar jag detta tillfälle och forum i akt och öser lite skit över vissa mindre omtänksamma personer som jag, en ängel och ett föredöme, tvingas samexistera med.
Eftersom solen sken idag och jag var härligt söndagsledig bestämde jag mig för att vårstäda vår uteplats. Efter att ha räfsat och plockat i bortåt en timma hade jag fått ihop en ansenlig hög av bråte som varken hade lagts dit av eller på något sätt tillhörde mig. I denna härliga blandning återfanns diverse cigarettförpackningar, blomkrukor av plast, en vägskylt, en krycka, godispapper, hemköpskasse, två gula trälådor, rester av smällare och andra greatest hits från sådant som egentligen borde befinna sig i valfri soptunna. Är det nåt som gör mig fly förbannad och svart i blicken så är det folk som skräpar ner. Så totalt onödigt och helt sinnesrubbat. Jag skriver här och nu, att den person som jag ser skräpa ner gör sig icke besvär med att vinna mitt gillande, den bron är för evigt bränd. Detta gäller även cigarettfimpar, som av någon konstig anledning slängs hej vilt utan ens ett halvhjärtat försök att lokalisera närmsta papperskorg.
Ni som läser detta och skäms, det betyder att hoppet inte är ute för er. Ni kan också, precis som jag, bli en förebild för era medmänniskor. Välj papperskorgen idag, för ett renare samvete, och en renare värld!
Så, nu har jag morrat färdigt. Åter till mitt gemytliga jag.
Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väl talat Linnéa! Låt mig introducera en likasinnad, ja kanske rent av en själsfrände:

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=290483

Kram E

Linnéa sa...

Åh Emmie, jag blir rörd. Ge din pappa en stor kram från mig. Eddie och jag mot världen! Här ska tågas. Med skräppåsen i högran, förstås. Vilken underbar länk!
Kram Linnéa