tisdag 18 mars 2008

Snö...


Första året i vårt nya hem kommer bli spännande, då trädgårdsentusiasten i mig spanar i landen efter vad som kan tänkas titta fram. Gladast hittills blev jag nog allt när jag för några dagar sedan såg några frusna ihopskrynklade rabarberblad kika upp ur myllan vid uteplatsen. Men innan jag hann ut och ta en bild på mina nya favoriter kom busvädret. Blåst och snö i sidled höll mig inne och borta från mina älsklingar hela gårdagen. Jag var också tvungen att ringa min mor för info om deras frosttålighet, och hon försäkrade mig om att de skulle klara lite snöslask. Nu har jag iallafall lyckats fånga de små knutarna på bild, och jag kan försäkra att de kommer få förstklassig behandling hela våren så att de i utbyte kan ge oss god saft, paj och kräm. Ni entusiaster därute som läser detta kan verkligen förstå min lycka över detta, och ni andra, ja, ni blir väl iallafall glada när ni får lite god rabarbersaft längre fram i sommar!

Inga kommentarer: