måndag 17 mars 2008

Huva!

Eftersom vi emellanåt stöter på ohyra i form av äckel-päckelsilverfiskar i vårt hem tog jag mig lite tid att googla dessa små gynnare. Efter att ha läst på om släktingar och förekomst hit och dit tog jag del av det mest äckliga någonsin; nämligen att de små äckliga krypen kan bli upp till åtta år gamla! Vet inte riktigt vad som äcklar mig så med denna fakta, men det kittlar verkligen min kräkreflex att tänka på att de kan bli typ lika gamla som en katt eller undulat eller så. Bläää.
Nåja. Hursomhelst så är de inte farliga att ha i sitt hem, och ej heller farliga att få i sig, om det nu är någon som har undrat detta. Och för att bli av med dem, utan att lägga ut gift från anticimex, så rekommenderas att hålla rent i stugan och också att punktmarkera med pulvertvättmedel. Så nu vet ni detta. Linneas hus - ger er svar!
(Vanligtvis brukar jag försöka hitta en passande bild att komplettera mitt inlägg med, men i det här fallet tvivlar jag på att någon hade uppskattat en bild på något så motbjudande, så ni får klara er utan)

Inga kommentarer: