torsdag 29 november 2007

Kalldusch i saluhallen

Efter jobbet igår såg jag fram emot att leva ut mitt trendiga cityliv genom att bege mig till saluhallen och köpa färska lammkotletter till maten ikväll. Framför såg jag mig själv tillaga små trekantiga köttbitar som sitter fast på en bit ben, jag misstänker revbenet. Men det visade sig vara annorlunda, lammkotletter är inte en särskilt estetiskt tilltalande bit, och dessutom visade det sig vara mycket dyrare än jag trodde. Men jag betalade snällt och bad till Annas Mat att det skulle bli precis så gott som jag hoppades. Nu har mitt lilla paket legat i kylen och skrämt mig lite varje gång jag öppnat kylskåpet. Min rädsla är totalt obefogad, det är jag medveten om, men lamm är knepigt. Mia har också lite respekt för den typen av kött, och följer med spänning min hantering av densamme här på bloggen. Nåja. Snart ska det ske. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära bloggare. Läser med nöje din blog och är helt fast i den. Som ett gift verkar den på mig och jag längtar efter dina nya inlägg. Jag har dock ett problem som jag hoppas att du kan hjälpa till med. Önskelista till juleklappen! Vad står det i din? Vad ska jag skriva i min? Vem är du hemlig tomte till?
Om du har en lista kan du ju blogga den.

Blogga mera!

Ellmania sa...

Hello woman! Med dig som mall och förebild ämnar jag nu gå in i projektet Matvecka 49, taggad till tusen! Har även införskaffat en ny kokbok i rena ivern. Detta är alltså Helgen H för dig; the big flytt-weekend! Hoppas att flytten går så smidigt som den bara kan, heja heja! Kram E