onsdag 28 november 2007

Underbara Dalsland, underbara Mia!

Så åkte jag till Dalsland.
Efter att ha sprungit genom hela Göteborgs central (dock på ett samlat och värdigt sätt, jag är ju trots allt en dam) hann jag fram till bussen i precis rätt tid. Gemytligt vaggad av bussen läsandes Onåd av Coetze (väldigt mäktig titel den där, så här långt motsvaras alla mina förväntningar) njöt jag av lite egen tid och framförallt att slippa kryssa fram mellan flyttkartonger och all annan röra som på senare tid har befolkat mitt habitat.
Slutligen framme i Uddevalla gick vi en sväng på stan, jag köpte en adventsljusstake på Åhléns som jag länge har haft ögonen på. Dock ska jag nog lämna tillbaka den, har kommit på en mycket bättre idé som innefattar en gammal bakform som jag har planer på att finna i någon second-handaffär någonstans.
Resten av dagen spenderade vi längre in i landet, närmare bestämt i byn Stigen i Dalsland. Där blev jag väl omhändertagen av Mia, mycket mys och gott te, god mat och så vidare. Jag fick möjlighet att överräcka min sparkdräkt som jag beställde på La Redoute för ett tag sedan som jag känner mig väldigt nöjd med. Randig i två färger, gjord av ekologisk bomull (den enda vägen att gå, det vet ni). Helt enkelt underbar.
Framåt kvällen bar det av hem till Göteborg, och avslappnad och tillfreds med min mysiga dag somnade jag med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: