onsdag 5 december 2007

Dörrkrans


Åh så pyssligt tänker ni säkert, och det må så vara, men varje dörr har rätt att smyckas med en dörrkrans inför juletiden. Är så gott som nöjd med den förutom att det visade sig vara mycket svårt att fästa tazetterna, vilket resulterade i att jag till min förtret fick vira några varv med guldtråd. Det som blänker till lite till vänster på kransen är två hjärtan som jag formade av densamme. De kommer inte riktigt till sin rätt på bilden, de är mycket tjusiga in real life, se det gärna som en inbjudan att komma hit och hälsa på!
Känns dock lite sorgligt att hänga ut något så fint i en så stinkande trappuppgång som vår. Jag har aldrig varit med om att det kan stinka så intensivt av något oidentifierbart. Som tur är sprider det sig inte in i vår lägenhet (iallafall känner vi inte det själva;) Förhoppningsvis kan tazetterna sprida lite väldoft utanför vår dörr och mota bort den okända odören. Håll tummarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var glad att du har placerat dina tazetter ute i trapphuset. Jag har mina i vardagsrummet och de doftar, eller rättare sagt luktar, väldigt starkt och inte helt angenämt. Nu väntar jag på att hyacinten ska slå ut och balansera med sin ljuva doft.