måndag 3 december 2007

Flytt...

Så är helgen gången, och flytten är genomförd. Lördagen blev en lång dag, då vi gick upp strax innan sju på morgonen för att packa ner det sista. Det fysiska flyttandet av våra tillhörigheter gick väldigt bra, trots att vi hade extrem otur med vädret (det regnade sidledes och blåste). När vi sedan efter två vändor satt i vårat nya kök och åt lasagne alla åtta så kände jag mig redan hemma, mycket tack vare Rebeccas duktiga jobb med att bringa köket i ordning.
Efter den tredje och sista vändan fikade vi allihopa (vid detta laget hade även syster nr 2, Emma, med sambo anslutit sig) och delade ut presenter till min sambos bror som så snällt hade ställt upp och flyttat på sin egen födelsedag. Till fika åt vi en kaka vars recept jag hittade i Allt Om Mat:s julnummer, med apelsin och saffran. Mycket god, rekommenderas varmt. Dock tog jag bara hälften så mycket saffran som det stod, och det blev väldigt bra, så kör på det om du vill få en mildare kaka.
Efter detta skildes vi åt och jag, sambon och svärmor åkte tillbaka till den ödsliga, tomma lägenheten i Majorna och städade skiten ur den (bokstavligt talat!)
Sedan dess har vi försökt komma i ordning så gott det går här i Högsbo. Vi behöver göra en hel del investeringar för att få en dräglig tillvaro här uppe på höjden, och först då kan vi verkligen få ordning. Högsta prio har just nu en hängare till jackorna i hallen. För närvarande lägger vi jackorna på golvet eller överallt annars i lägenheten, vilket inte känns så hållbart i längden.
Jag älskar verkligen vår nya lägenhet. Återkommer med bilder och annat senare.

Inga kommentarer: