måndag 22 februari 2010

Regelbundna verb.


Att lära sig ett nytt språk är ofta något att bita i, men det gör jag mer än gärna med hjälp av mina fina skrivböcker. I dessa förvaras många ord och meningar som ska hjälpa mig att lära mig det vackra språket italienska. Och en liten genväg har jag allt, jag tittar på TV-serier på DVD med italiensk textning. Användbara fraser hamnar ordagrant i min bok.
Här får ni en goding att viska i örat på er älskling: "Non riesco a smettere di pensare a te, abbiamo tante cose meravigliose" (Jag kan inte sluta tänka på dig, så mycket av vad vi har är underbart) Det ni, det e looove!

To learn a new language can be a tough one, but Ill do it more than gladly with my beautiful text books. In these I store many words and phrases to aid me in my quest to learn the beautiful language Italian. And I have a shortcut as well, I watch my favourite TV- shows on DVD with italian subs. Useful phrases are written down in my book.
Here you have a phrase to whisper in the ear of your loved one: "Non riesco a smettere di pensare a te, abbiamo tante cose meravigliose" (I cant stop thinking of you, so much of what we have is wonderful) That my friends, is looove!

Inga kommentarer: