måndag 14 januari 2008

Nackdelen med amaryllis


Vår amaryllis har genom en ouppskattad men inte oväntad nyck växt till sig så till den milda grad att den inte kan hålla sig upprätt. Med hela sex blommor antingen utslagna eller i knopp ser den ut att behöva luta sig mot något en tid framöver. Det som faktiskt efter många olika alternativ var bäst, är som ni ser på bilden fläkthyllan. Ett andra alternativ är ju faktiskt att klippa av stjälken och förvara den i vas, men efter som jag hoppas att kunna återuppliva denna lök även nästa år är inte detta ett alternativ. Men tjusig är den, och den gör mig glad varje morgon jag går upp och ska göra mitt morgonte.
Och muffinsen som står på spisen är inget sammanträffande, de bakades endast för att förgylla detta kodak-moment;)

1 kommentar:

Monica sa...

En tjusig Amaryllis! Hittade din sida när jag letade efter information om just den blomman. Hoppas du fick den att blomma om.