torsdag 3 januari 2008

Voilá! Le halle!


Se där!
Första bilden från vår nya fina hall!
Detta fina hörn belamrades tidigare av ett städskåp, men då vi kunde flytta på detta efter att ha slängt ut en annan garderob så kunde denna lilla mysbiotop skapas. Detta är den syn som ses rakt fram när man kommer in genom ytterdörren.
Bordet hittade sambon på loppis för det facila priset av 110 riksdaler, amaryllisvasen köpte jag i Norge igår för det ännu mer facila priset av 11 norska kronor. Amaryllisen är en överlevande julgåva från svärmor, som under min vistelse i de norska fjällen bestämt sig för att skjuta en ny knopp och därför får leva lite till. Den är visserligen röd till färgen och lever därför på nåder just för att den har sån kämparglöd.
Eventuellt så kommer det upp en tavla eller väggprydnad av någon sort ovanför. Kanske en keep calm?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!

Linnéa, din lägenhet tycks vara ett riktigt litet paradis. Så mysigt du fixar det omkring dig! Jag är såklart egentligen inte överraskad; jag har ju med egna ögon upplevt vad du förvandlade Peters ungkarlslya à la "bokfanershyllor akompanjerat av drott-löpsedlar på väggarna" till: Ett RIKTIGT hem! Not bad. Och nu är ju förutsättningarna dessutom betydligt gynnsammare :)
Ser fram emot att besöka Casa Linnea in person och inte bara bloggledes!

Spenderar just nu all min vakna tid utanför jobbet med familjen och Marcus & Annelies nya bebis (först i sydsverige -yay!). Ringer när jag befinner mig hemma under dygnets vakna timmar. Bror med familj åker tillbaka till Stockholm imorrn. Kram så länge/E

Anonym sa...

underbara Linnea!

Va kul att få se lite av den nya boningen. Värsta fixarn, tjejen! Hoppas ni trivs bra i ert nya hem. Jag ser fram emot att en dag få se den "live". Då tar jag med lite (är det) tobak till vattenpipan du skulle ha på er sköna uteplats... Har själv äntligen fått tag på min efterlängtade bambustege, och självklart är den räddad från soptippen i återvinningens ära!!!
Vi ses snart! 08an Jessica