måndag 14 januari 2008

Tulpaner, tulpaner



Åh va jag älskar tulpaner!
Jag har under större delen av mitt vuxna liv avundats de som fyller år så här tidigt på året, enkom för att de oftast får tulpaner på sin stora dag. Idag stack jag så iväg till min närmsta blomsterhandel och köpte mig två tjusiga buntar med tulips, en bunt vita och en med marmorerade i orange och gult. Tjusigt så det förslår. Nu har jag cirkulerat i lägenheten och placerat ut de små liven och känner mig riktigt tillfreds. Dock känns det inte riktigt full pott att pynta en lägenhet som är såpass i oordning som vår, men en tulpanflicka måste ju göra sitt bästa.
I min vita bukett uppenbarade sig en riktig prinsessa med en rosa rand i, så den fick ensamsegla på mitt nattduksbord, det självklara A-läget för blommor i vårt hem.
Nu har jag ju sorgligt konstaterat att jag inte är en fotograf av elitklass, så ni får hålla tillgodo med min simpla komposition och magra ljuskvalité. Jag kan också tänka mig att vissa av er kippar efter andan när ni ser furuskeppet som vi har som matbord i vårt annars gracila kök. Men det ska bytas ut å det snaraste, det lovar jag, så ni kan andas ut. Men visst hjälper tulpanerna till lite iallafall?

Inga kommentarer: