torsdag 3 januari 2008

Nu ska julen städas ut!


Jag vet inte om jag är den enda, men så snart det nya året kommer så vill jag städa bort julen och välkomna våren!
Efter att ha smitt planer under min vecka i norska fjällen så skrider jag till verket fokuserat och med precision.
Mina rättvisemärkta rosor som jag köpte i norge på vägen hem igår står prunkande på köksbordet på min ljusgröna löpare, och alla röda blockljus som inte är nerbrunna ska bytas ut mot vita dylika.
Idag hoppas jag också kunna skruva upp hängaren i hallen, som har blivit omtapetserad på bovärdens bekostnad tillsammans med sovrummet. Bilder kommer, håll ut!
Min dörrkrans ska också tas ner, och befrias från sorgligt slokande tacetter. Är det någon som har tips på vad den lilla kransen kan begåvas med som känns vårigt så skicka dem hitåt.
Nej, ingen rast, ingen ro. Åter till städningen!

Inga kommentarer: