måndag 14 januari 2008

Nu är Biggels här!


I lördags hoppade min livskvalité några avsevärda snäpp när jag äntligen fick hit min katt Biggels. Han och jag hade en mycket trivsam tillvaro i Halmstad, men när jag flyttade därifrån upp till Götet fick han finna sig i att bo hemma hos mina föräldrar ett tag. Nu har jag äntligen de omgivningar som passar för att ha husdjur, och då var det självklart att han skulle komma och bo hos oss. Med min sambos samtycke fick han åka med oss hit i lördags. Han acklimatiserade sig snabbt, och har redan prövat på pennygångens uteliv flera gånger. Hans nästa projekt verkar vara att äta upp hela vår stora Dracena som vi fick i inflyttningspresent, vilket gör mitt nästa projekt till att ge mig iväg och köpa kattgräs som han kan sätta i sig istället. Ska också någon dag ta med honom till veterinären och ge honom ett ID-chip i örat så att vi kan hitta honom om han skulle gå bort sig. Halsband är otänkbart, så därför får vi lita till mer tekniskt framskridna lösningar. Biggels, en IT-användare i framkant!

Inga kommentarer: